First two weeks

15 september 2014 - Kelowna, Canada

Mijn eerste twee weken zijn voorbij en in die twee weken heb ik veel gedaan. Ik kon weer veel dingen zien wat de leraren staken nog en zal nog een poosje duren.

Dinsdag 2 september ging ik mee met Kenna en Colleen naar yoga. En ik merk dat yoga best zwaar is. Woensdag ging ik naar de farms market toe en dat is dus gewoon een markt. Bijna elke kraampje kon je een free sample krijgen. En daar heb ik ook een persoon ontmoet die Afrikaans Nederlands spreekt waardoor ik wat Nederlands sprak. De volgende dag ging ik wandelen met de hond (Mesi). Het huis staat midden op de berg en ik ging dus met de hond naar boven wandelen. De dag er na ging ik naar Down Town met Kenna. Daar heb ik een ijsje gehad en gingen we  wandelen langs de meer. Zaterdag was het feestje van Kenna verjaardag. Waar we ons eigen eten gingen maken. We hebben gevulde limoen gras gemaakt wat heel erg lekker was en schoonmoeder soep gemaakt wat mislukt is. En nog veel meer waar ik de naam niet meer van weet. Daarna hebben we nog een film gekeken. De volgende dag zijn we naar een park geweest waar kangeroe waren en andere dieren zijn (hier bij zijn er ook foto's van). Dit heb ik samen met Colleen en Cole gedaan en het was heel erg leuk. En heb zelfs een baby kangeroo in mijn handen gehad. Later op die dag kwamen nog vrienden van hun op bezoek.

Maandag was een relax dag maar heb wel zelf sushi gemaakt. Dinsdag ben ik naar een supermarkt dat  echt supper groot is en dat je alleen grote hoeveelheid kan kopen. De volgende dag ging ik naar de mall met Kenna en een vriedin van haar. De dag er na gingen we naar de applestore. Dat is een winkel waar ze heel veel appels verkopen en andere fruit uit de buurt. Vrijdag ging ik met een persoon van de KVSCA wandelen langs een beekje en ging toen naar De Dutch wat een pannekoekhuis is met allemaal Nederlands eten. Daarna gingen we met de hele fammilie naar  een hockey game van de Canucks Young stars tegen Oilers.(Heb ik een filmpje van) Helaas hebben ze verloren in extra tijd. Er was zelfs een gevecht tussen de teams. Zaterdag heb ik een rustdag gehad. Zondag gingen ik, Kenna, Cole en Chuck naar de Monkido Aerial Adventure waar je in de bomen allemaal opstakels waar je langs moet en dat je met een zip lijn veder gaat. Dat was heel erg leuk en moeilijk. Ik heb de laatste stuk je niet gedaan. (hier heb ik ook foto's van)

Ook heb ik allemaal nieuwe dingen gegeten en probeert. Daarvan zijn er ook een paar foto's van.

See you next time.

1. Hilda, je mam:
    16 september 2014
    Mooie foto's, de eerste paar een soort outdoor. Het lijkt net dat je hoog in de lucht hangt. De andere met de dieren ,wat voor een soort 'rat' heb je op je schouder? Van het eten had je ook foto's schreef je maar die kan ik niet vinden.
  2. Sientje:
    16 september 2014
    Mam nu zit de foto's er wel bij. want ik had geen tijd meer om dat er ook bij te zetten.
  3. Margriet:
    29 september 2014
    Dag Sientje,
    Al een maand in Canada. De tijd gaat snel.
    Ga je eigenlijk wel naar school? Ik lees alleen maar over uitjes! Maar misschien is dat het leukst om te vertellen.
    Ben benieuwd of jullie daar ook een zogenaamde "Indian summer" hebben. Hier is het in ieder geval de hele maand prachtig weer geweest.
    Wij hebben 30 augustus een heel leuk feest gehad. Het was gezellig. Ook de activiteiten, fieljeppen(helaas maar 1 persoon ín de sloot) en bootje varen, waren een succes.
    Ik wil wel een paar foto's ebij doen, maar hoe doe ik dat?
    Groet en geniet van Canada, Margriet